Meer informatie

  • Huisartsenpraktijk Vanneste & Berends verzorgt samen met Reisprik BV uw reisvaccinaties en adviezen.
    Voor het aanvragen van een reisadvies kunt u terecht op de website: Reisprik.

    U kunt 7 dagen per week uw aanvraag online invullen. Janneke zal daarna contact met u opnemen en een afspraak inplannen. Zij is aanwezig op maandag, dinsdag, woensdagochtend en donderdag.

    De voordelen van Reisprik bij ons:
    * Wij zijn een gecertificeerd Gele Koorts Centrum
    * Alle vaccinaties zijn op voorraad en kunnen direct op uw afspraak gegeven worden
    * Flexibel: We denken graag met u mee om ervoor te zorgen dat u volledig beschermd op reis gaat

    In de meerderheid van de gevallen vergoed uw (aanvullende) zorgverzekering het complete advies verzorgt door Reisprik Raamsdonksveer

    Lees meer

  • Momenteel is Dr. Pandhi bij ons om zich te specialiseren tot huisarts. Dr. Pandhi is afgestudeerd als basisarts en behandeld daardoor zelfstandig patiënten.

    Met uw toestemming, kan er ten behoeve van haar opleiding een video opname gemaakt worden. De opnames worden met de opleider (één van de huisartsen binnen de praktijk) of binnen de opleiding besproken. Na het bespreken, worden de opnames gewist.

  • De AVG wet (Algemene Verordening Gegevensbescherming) stelt eisen aan hoe er om gegaan moet worden met gegevens van patiënten.

    Vanwege deze wet, willen wij graag de patiënt zelf spreken. Uitzonderingen daar gelaten, wanneer communicatie door bijvoorbeeld leeftijd niet mogelijk is. Ook is het niet toegestaan om gegevens (verwijzingen) mee te geven aan iemand anders dan u zelf, hierbij kunnen wij om uw legitimatiebewijs vragen.

    Wij begrijpen dat dit soms lastig is maar gezien de strenge wet, vragen wij hierbij om uw begrip.

    Voor meer informatie
    Informatie betreffende AVG wet

  • Eind 2012 waren er in Nederland 31.681 onverzekerden. Ook in onze praktijk is doorgaans een groep van patiënten waarvan de verzekeringsgegevens niet bekend zijn.

    Deze zijn ook niet op het internet-portaal (VECOZO*) als verzekerde patiënt te vinden.

    Het niet vinden van de verzekeringsgegevens op het internet-portaal, wil nog niet zeggen dat de patiënt niet verzekerd is. Als bij herhaling blijkt dat uw gegevens niet te vinden zijn, zal de assistente contact met u opnemen om na te vragen wat er precies aan de hand is.

    Als u aangeeft toch verzekerd te zijn, zal de assistente u vragen om een actueel bewijs van verzekering te komen overleggen op de praktijk.

    Indien u geen verzekeringsbewijs kunt overleggen, of nadat ook blijkt bij controle bij de verzekeraar, dat u daar niet verzekerd bent, zal uw patiënten-status worden omgezet van ‘vaste patiënt’ naar ‘passant’.

    Bij daarop volgende contacten, zult u als ‘passant’ het consult contant aan de balie moeten afrekenen. 

    Aan de balie kunt u direct pinnen.

    Langdurig onverzekerd zijn is een ongewenste situatie. Bij verwijzingen naar het ziekenhuis, kunnen  er ook problemen ontstaan.

    (*VECOZO staat voor:  VEilige internet COmmunicatie in de ZOrg )

  • Voor de meeste zogenaamde ‘paramedische’ zorgverleners heeft u géén verwijsbrief meer nodig.

    GEEN VERWIJSBRIEF

    WEL VERWIJSBRIEF

    Diëtisten

    Logopedie voor kinderen onder 18 jaar

    Ergotherapeuten

    Audiologisch centrum

    Fysiotherapeuten

    Eerste afspraak in een ziekenhuis

    Huidtherapeuten

     

    Logopedisten (voor volwassenen)

     

    Optometristen

     

    Cesar therapeuten

     

    Mensendieck therapeuten

     

    Podotherapeuten

     

    Verloskundigen

     

    Pedicures

     

     

    Zelf afspreken
    U kunt zelf rechtstreeks een afspraak maken met de zorgverlener waar u naartoe wilt. De zorgverleners hebben zelf afspraken gemaakt met de zorgverzekeraars. Zij geven uw kosten (meestal) aan uw zorgverzekering door. Dat gaat niet via uw huisarts.

    De huisarts ziet wel in uw medisch dossier of u naar een zorgverlener gaat (als u hiervoor toestemming heeft gegeven). Bijvoorbeeld naar de fysiotherapeut of diëtist. Dat is belangrijk, want zo blijft uw huisarts op de hoogte van uw gezondheid.

  • Uw eigen huisarts kan u géén geneeskundige verklaring geven. Een onafhankelijke huisarts wel.

    Wat is een geneeskundige verklaring?
    Een geneeskundige verklaring is een brief met het oordeel van een arts. Dat oordeel kan gaan over of u dingen kunt doen. Bijvoorbeeld werken, autorijden en naar school gaan. Het kan ook gaan over of u recht heeft op hulp. Bijvoorbeeld een parkeervergunning of een aangepaste woning. Een geneeskundige verklaring noemen ze ook wel een medische verklaring of een doktersverklaring.

    Alléén via een onafhankelijke arts
    Alleen een andere arts dan uw eigen arts mag een geneeskundige verklaring aan u geven. Deze arts kan een oordeel geven over uw situatie zonder daar zelf een mening over te hebben. Zo kan uw eigen huisarts zich bezighouden met uw zorg en een goede relatie met u. De onafhankelijke arts vraagt als het nodig is informatie op bij u of uw eigen arts. Daarvoor is uw toestemming nodig.

    Waar u een onafhankelijke arts vindt
    Vraag de organisatie die de geneeskundige verklaring nodig heeft om advies. Zij kunnen u verwijzen naar een onafhankelijke arts die de eisen kent voor de hulp die u nodig heeft.

    Andere mogelijkheden

    • Vraag de organisatie die de geneeskundige verklaring nodig heeft of uw eigen oordeel over uw gezondheid genoeg is.
    • Deel zelf (een deel van) uw medische gegevens met de website MijnGezondheid.net via ‘Mijn dossier’ en ‘Dossier opslaan’.
    • Vraag uw huisarts om een kopie van uw medische gegevens.

    Meer informatie over de geneeskundige verklaring vindt u op de website van de beroepsvereniging voor artsen (KNMG): https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/dossiers/geneeskundige-verklaring.htm